martes, 15 de enero de 2013

Debate.


Quant de temps sense escriure al bloc! Aquí soc una vegada més però aquesta entrada serà una mica diferent..
Avui parlaré sobre el debat que hem estat treballant via twitter sota l'etiqueta de #dbateiv durant aquesta setmana i que avui hem culminat amb el debat presencial a la classe de Bases Didàctiques i Disseny Curricular.
El debat era sobre l'escola tradicional contra l'escola constructivista i en aquest totes hem prés dos rols: un a favor de l'escola tradicional i un altre a favor de l'escola constructivista.
M'ha semblat interesant i entretingut però el cert és que m'ha costat més del que jo creia defensar una cosa contrària totalment a allò que pens. I m'he adonat que allò que feia uns mesos trobava normal i aceptava ara ja no ho puc tolerar ni aceptar-ho, és a dir, que ja no tolero la vigència d'una escola tradicional en ple segle XXI, que soc conscient de que el sistema necessita un canvi i més que mai, vull forma-ne part. Això ho he notat quan tenia el rol defensor de l'escola tradicional ja que m'angoixava veure aquests tweets meus defensant coses com la necesitat de la disciplina per fer-se respectar, la memorització com a única eina d'aprenentatge.. i potser això ho pensava abans però després d'haver llegit tant, d'haver escoltat na Gemma.. ara sé que un mestre pot fer-se respectar sent professional i aconseguint el seu propósit que és ensenyar i educar als nens per formar-los com a persones completes i competents i que per conseguir això no serveix amb memoritzar que necesiten descobrir, investigar..crear el seu propi coneixement.
Quan defensava l'escola constructivista m'he trobat cómoda,segura i he trobat molts més arguments per defensar la meva postura. Durant aquest rol el tema que més m'ha fet tweetetjar ha set el de l'avaluació, un tema tant important com per a ser el motor de l'aprenentatge i que l'escola tradicional utilitza per sancionar i separar i no pas per orientar als nens sobre les seves habilitats i dificultats.A més a més no avalua l'aprenentatge ja que es basa en el resultat final i no en el progrés durant el procés.Tampoc no deuria centrar-se en l'alumne ja que moltes vegades el que falla és la metodologia del mestre i ell també haura d'autoavaluar-se En aquest punt, us aferro una foto dels meus tweets sobre aquest tema:







Uns altres tema molt polémic que ha donat peu a moltes opinions ha set el de el llibre de text com a únic recurs que només serveix per aconseguir la memorització dels alumnes i no l'activació del seu raonament, la importància de l'educació infantil de la que vaig parlar a la darrera entrada del bloc i que alguns criticaven fent referència a la seva funció tradicional només de custódia però aquesta etapa és fonamental per a l'aprenentatge dels nens i per a la seva formació com a persones, i molts altres subtemes que s'han generat a mesura que avançava el debat.
Mai havia fet un debat i molt menys ho havia fet via twitter, de fet utilitzava aquesta eina com a red social per comunicar-me amb els meus amics però he aprés que té molts d'usos i moltes possibilitats aplicades a l'àmbit de l'educació i ara que les he conegut segurament en faré ús d'elles. És una activitat molt interessant per tal d'adonar-se que no tots estaran a favor de la nostra visió de l'educació i que haurem de lliurar amb molts pares acostumats a un sistema tradicional que qüestionaran el nostre treball però nosaltres, com a professionals, haurem de poder argumentar perquè la nostra és millor per als seus fills i tractar de convercer-los.
A més a més la preparació prèvia utilitzant eines de la web 2.0 com és twitter ens ha ajudat a pensar arguments a favor i en contra per tal de fer un debat més fluït i més ric durant la sessió d'avui tot i que és molt més fàcil exposar la teva opinió per escrit que no parlant davant la resta de companyes. Encara que això ens ha set molt útil perquè com ja he dit abans durant la nostra carrera tindrem que argumentar el perquè de la nostra metodologia i ho haurem de fer davant dels pares i no via internet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario